... Objektif asas dalam mana-mana sistem pendidikan adalah untuk memastikan setiap murid dibekalkan dengan ilmu dan kemahiran untuk berjaya dalam kehidupan...

Wednesday, February 7, 2018

Baju MGB Selangor 2018


Dalam Mesyuarat Exco MGB Selangor 1/2018 yang telah diadakan pada 24 Januari 2018, telah diputuskan agar MGB Selangor menghadiahkan sepotong/sepasang kain kepada Guru Besar Sekolah Kebangsaan yang masih berkhidmat pada 1 Mac 2018. Ini sebagai tanda penghargaan daripada MGBS kepada ahli-ahlinya yang sentiasa menyokong program dan projek yang dianjurkan oleh MGBS.  Ia juga selari dengan slogan MGBS iaitu BOMS (Berkebajikan, Optimum, Mesra dan Sistematik)   Sehubungan itu dipohon semua ahli mengisi borang yang dikirimkan melalui ahli Exco MGBS daerah masing-masing tidak lewat dari 12 Februari 2018 (Isnin).

Diharap inisiatif ini dapat mengeratkan lagi tali silaturahim sesama kita selain menaikkan lagi semangat kekitaan dan kejelekitan sesama kita.  Dicadangkan apabila kita menghadiri sesuatu majlis atau kursus, tetapkanlah salah satu harinya untuk kita sama-sama memakai baju tersebut.  Selain itu kita juga boleh cadangkan hari-hari tertentu untuk kita sama-sama memakainya walaupun kita berjauhan dari sudut geografi namun tetap sehati, sejiwa dan dekat di hati.

Jika diimbas kembali ini merupakan kali kedua MGBS menyumbangkan kain baju kepada ahlinya. Kali pertama ialah pada tahun 2016 yang memilih warna ungu.  

Berikut ialah statistik keperluan kain mengikut daerah berdasrkan borang yang telah dijawab.

No comments:

Post a Comment